6098151609 |
La coeducació dins l'espai educatiu |
2021-2022 |
Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
17/11/2021 - 2/3/2022 (30 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Josep Lladonosa |
|
c. Jeroni Pujades, 16 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest projecte coeducatiu parteix de la necessitat de sensibilitzar i conscienciar l’alumnat, professorat i famílies per tal de prevenir conductes que generin dinàmiques de violències masclistes i relacions de poder hegemòniques patriarcals.
L’educació no deixa de ser una part de la nostra construcció identitària, de la nostra manera d'exposar-nos al món, de la nostra manera de relacionar-nos amb l’alteritat, i el llenguatge és el mitjà pel qual el pensament produeix i reprodueix una manera de ser i comportar-se. Tots els nostres àmbits vitals estan travessats per una sèrie de normes i regles que parteixen d’un sistema binari sexe-gènere que ens circumscriuen en un context d’acció determinat. L’estructura patriarcal ens obliga a modelar els nostres pensaments, accions i cossos dins un model imaginari hegemònic que té el poder d'exposar-nos, de marcar-nos, d’estigmatitzar-nos i classificar-nos. Per tant, com a centre existeix la necessitat d’introduir una perspectiva de gènere i interseccional dins l’àmbit educatiu per donar resposta a les dinàmiques produïdes per l’estructura patriarcal que genera desigualtat en quan l’accés als recursos i a les oportunitats dins l’espai públic.
|
| |
Objectius |
1. Introduir la perspectiva feminista/gènere dins del centre.
2. Realitzar accions de sensibilització i prevenció amb perspectiva de gènere en l’alumnat, el professorat i les famílies.
3. Vetllar per una educació efectiva contra qualsevol tipus de violències masclistes i LGTBI fòbiques.
4. Treballar l’educació afectiva-sexual on no es doni per suposat la heteronormativitat.
|
| |
Continguts |
1. Creació d’una comissió coeducativa que vetlli pels objectius del projecte.
2. Preocupar-se per una formació coeducativa transversal i per fer visible el currículum ocult de totes les matèries que es donin al centre. Incloure material fet i crear material nou per incloure.
3. Generar espais segurs: Anàlisi dels patis per generar un pati coeducatiu, donar importància a l’espai (aules, WC, etc) i als cossos.
4. Buscar referents positius per tota la diversitat que inclou l’alumnat i el professorat del centre.
5. Generar espais de reflexió des de una perspectiva coeducadora dins l’acció tutorial.
6. Fomentar les assemblees feministes.
7. Revisar el Projecte lingüístic del centre per garantir l’ús d’un llenguatge inclusiu.
8. Generar tallers i activitats per a les famílies i l’alumnat de sensibilització i conscienciació.
9. Revisar la documentació de centre per incloure totes les identitats així com la diversitat familiar existent.
10. Vetllar per una educació afectiva-sexual on no es doni per suposat la heteronormativitat.
Previsió del centre d'accions de seguiment i avaluació de la transferència immediata a l'aula:
1. Creació de la comissió.
2. Analitzar els documents de centre per detectar i visibilitat el currículum ocult.
3. Formació sobre coeducació als equips docents.
4. Examinar el Projecte lingüístic del centre per reformar-lo a un llenguatge inclusiu.
5. Activar accions de sensibilització i prevenció amb perspectiva de gènere tan en l’alumnat, el professorat i les famílies .
6. Generar espais de reflexió i tallers dins l’acció tutorial amb perspectiva feminista
7. Fomentar les assemblees feministes.
8. Analitzar i diagnosticar els espais del centre.
9. Buscar referents positius per tota la diversitat que inclou l’alumnat i el professorat del centre .
10. Treballar l’educació afectiva-sexual on no es doni per suposat la heteronormativitat.
|
| |
Observacions |
Activitat proposada pel CRP del Segrià per acreditar el perfil d'atenció a la diversitat.
|
| |
Formador/a |
Marta Serra
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada a l'equip de professorat de l'INS Josep Lladonosa, de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
17/11/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dimecres |
01/12/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 3 |
dimecres |
15/12/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 4 |
dimecres |
12/01/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
dimecres |
19/01/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 6 |
dimecres |
26/01/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 7 |
dimecres |
02/02/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 8 |
dimecres |
09/02/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 9 |
dimecres |
23/02/2022 |
1600 |
1800 |
Sessió 10 |
dimecres |
02/03/2022 |
1600 |
1800 |
|
| |